مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 14:002020-04-06اقتصادي

احتمال افت قیمت نفت به زیر 20 دلار وجود دارد


نتیجه نظرسنجی از 30 اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت های نفت به پایان نرسیده است و احتمالا در 3 ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از سی ان بی سی، نتیجه نظرسنجی از 30 اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت های نفت به پایان نرسیده است و احتمالاً در 3 ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی سی ان بی سی معتقدند شوک تاریخی تقاضای نفت که به علت شیوع ویروس کرونا به وجود آمده در 3 ماهه جاری بدتر خواهد شد که این هرگونه تلاش تولیدکنندگان سنگین وزنی مانند روسیه و عربستان سعودی برای کاهش تولید و متوازن کردن بازارها را در سایه خود قرار خواهد داد.

یافته های این تحقیق سی ان بی سی نشان می دهد که جهش قیمت نفت به دنبال هر گونه توافق عربستان سعودی و روسیه، که انتظار می رود منجر به کاهش تولید 15 میلیون بشکه ای (معادل 10 درصد از عرضه نفت در جهان) شود، موقطی خواهد بود.

طبق میانگین پیش بینی 30 استراتژیست، تحلیل گر و تاجر شرکت کننده در نظرسنجی سی ان بی سی (12 نفر از 30 نفر)، قیمت شاخص برنت که بارومتر (فشارسنج) 70 درصد از نفت تبادل شده در جهان است، احتمالاً در 3 ماهه جاری به میانگین 20 دلار بسنده خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افت قیمت نفت به زیر 20 دلار وجود دارد

احتمال افت قیمت نفت به زیر 20 دلار وجود دارد