مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 08:002020-04-06اجتماعي

بارندگی و افت محسوس دما/کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند


دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: طی هفته جاری بارش های متناوب رگباری همراه با رعد و برق و کاهش 10 تا 14 درجه ای دما پیش بینی می شود.

- علیرضا گلرخ در گفتگو با مهر اظهار کرد: طی هفته جاری بارش های متناوب رگباری همراه با رعد وبرق، بارش تگرگ و کاهش 10 تا 14 درجه ای دما برای استان پیش بینی می شود.

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: پیامد این بارش های متناوب وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل ها است.

وی در ادامه افزود: از سه شنبه تا چهارشنبه شب سرمازدگی قطعی کشاورزی را در سطح استان شاهد خواهیم بود که برای پنج شنبه شب دامنه این سرمازدگی به صورت محدود در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان خواهد بود.

علیرضا گلرخ تصریح کرد: با توجه به این پیش بینی توصیه می شود، کشاورزان نسبت به مقابله با شرایط سرمازدگی اقدامات لازم را اتخاذ کنند تا متحمل خسارت کمتری بشوند.

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی نظیر ایجاد دود افقی در سطح باغ ، سوزاندن کود حیوانی، آتش زدن کاه و کُلَش شرایطی ایجاد می کند تا محصولات باغی آن ها با خطر کمتری مواجه شود.

گل رخ در انتها یادآور شد: دامداران و زنبورداران اگر دام ها و کندوهای خود را در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و مناطق سیل خیز مستقر کردند نسبت به انتقال آن ها به نقاط امن اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی و افت محسوس دما/کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند

بارندگی و افت محسوس دما/کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند