مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 06:462020-04-06بين الملل

درخواست دیده بان حقوق بشر از آمریکا برای تسهیل سریع تحریم های ایران


دیده بان حقوق بشر از آمریکا خواست برای واکنش بهتر ایران به ویروس کرونا، به سرعت تحریم ها را تسهیل کرده و معافیت هایش را گسترش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سازمان آمریکایی دیده بان حقوق بشر امروز(دوشنبه 18 فروردین) اعلام کرد، تحریم های اقتصادی گسترده ضد ایرانی آمریکا بر توان دولت در پاسخ مناسب به پیامدهای فزاینده شیوع بیماری کووید 19 اثر منفی می گذارند.

این سازمان حقوق بشری، از آمریکا خواست برای تسهیل تحریم ها و گسترش مجوزهایش به موارد معاف از تحریم ها، اقدام فوری انجام دهد تا دسترسی ایران به منابع بشردوستانه حیاتی تضمین شود.

به نوشته تارنمای این سازمان، همزمان با افزایش شدید فشار روی نظام بهداشتی ایران، تحریم های اقتصادی آمریکا که منجر به محدودیت های بانکی بین المللی شدید شده اند، توان کشور برای تأمین مالی واردات کالاهای اساسی از جمله داروها و تجهیزات پزشکی را تا حد زیادی محدود کرده اند.

کنت راث، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر گفت: بد و سنگدلانه است که دولت ترامپ با محروم کردن ایرانیان از دسترسی به منابع پزشکی حیاتی مورد نیازشان به مشکلات آنها می افزاید.

طبق قوانین بین المللی، کشور یا ائتلافی از کشورها که تحریم های اقتصادی اعمال می کنند باید اثر آن روی حقوق بشر جمعیت مورد تحریم، به ویژه نیازهای زندگی از جمله دارو و غذا را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست دیده بان حقوق بشر از آمریکا برای تسهیل سریع تحریم های ایران

درخواست دیده بان حقوق بشر از آمریکا برای تسهیل سریع تحریم های ایران