مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:272020-04-06پزشكي

توضیح در خصوص ساخت داروی «فاویپراویر» برای درمان کرونا


با توجه به اینکه برخی تحقیقات اثرگذاری داروی فاویپراویر را بر روی ویروس کرونا تایید کرده است، با تلاش محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز یکشنبه هفدهم فروردین ماه کارآزمایی بالینی این دارو آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پی خبرهایی که از سوی محافل گوناگون درباره ساخت داروی فاویپیراویر و استفاده از آن برای درمان کرونا منتشر شده است، از سوی اعضای شورای هماهنگی تهیه و ساخت این دارو در دانشگاه توضیحات زیر در اختیار روابط عمومی دانشگاه قرار گرفت.

"داروی فاویپیراویر در سال 2011 توسط شرکت تویامای ژاپن برای اولین بار به عنوان داروی درمان آنفولانزای نوع B معرفی و پس از بروز اپیدمی جهان گیر کرونا استفاده از آن برای درمان این بیماری نیز مطرح شد.

در حال حاضر هنوز داروی مشخصی به عنوان داروی اختصاصی و نجات بخش نهایی برای بیماری کرونا از هیچ منبع موثق علمی در جهان معرفی و به اثبات نرسیده است، ازین رو با توجه به شرایط فعلی، برای اخذ بهترین نتیجه درمانی در کنترل بیماران کرونایی باید از داروهای معقول و موجه موجود در بیماری های دیگر استفاده کرد.

در همین راستا بسیاری از مراجع بین المللی در حال بررسی علمی داروی فاویپیراویر برای احتمال افزودن آن در برنامه رسمی دارو درمانی بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح در خصوص ساخت داروی «فاویپراویر» برای درمان کرونا

توضیح در خصوص ساخت داروی «فاویپراویر» برای درمان کرونا