مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 04:352020-04-06سياسي

سالروز اجرای عملیات کربلای 8


امروز هجدهم فروردین ماه سالروز اجرای عملیات «کربلای8» است که در شرق بصره عراق ، محور جنوبی جنگ در غرب شلمچه ایران انجام شد.

- امروز هجدهم فروردین ماه سالروز اجرای عملیات کربلای8 است که در شرق بصره عراق ، محور جنوبی جنگ در غرب شلمچه ایران انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات کربلا8 با رمز مبارک یا صاحب الزمان (عج ) و با هدف انهدام نیروهای دشمن و تحکیم مواضع بدست آمده در عملیات کربلا5 به مدت پنج روز در منطقه عملیاتی شرق بصره توسط رزمندگان اسلام در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و طی آن 60 دستگاه تانک و نفربر و ده ها دستگاه خودرو از تجهیزات دشمن منهدم شد.

تعداد به هلاکت رسیدگان دشمن طی این عملیات 5000 نفر و تعداد اسرا 200 نفر و غنایم ، دهها دستگاه تانک و نفربر و تعداد زیادی انواع خودرو از دشمن گزارش شده است .

سپاه ابتدا در نظر داشت طی چند عملیات محدود، به صورت تدریجی خطوط منطقه متصرفه را با رسیدن به کانال زوجی اصلاح و تکمیل کند، ولی با توجه به موانعی که وجود داشت ، عملیات کربلای 8 طرح ریزی و در دو محور طراحی شد تا توسط دو قرارگاه اجرا شود.

محور اول این عملیات آبگرفتگی شمال بوبیان با فرماندهی و هدایت قرارگاه قدس و محور دوم نیز حد فاصل کانال ماهی تا جاده شلمچه غرب کانال ماهی، با فرماندهی و هدایت قرارگاه کربلا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالروز اجرای عملیات کربلای 8

سالروز اجرای عملیات کربلای 8