مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 19:352020-04-04سياسي

اقتدار جوانی و ادب در سیره علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر(ص)


بنا بر روایات موثق بزرگترین فرزند امام حسین (ع) در یازدهمین روز ماه شعبان سال 33 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود که او را علی اکبر نام نهادند؛ مورخان سال تولد ایشان را 34، 35 و 43 هجری قمری نیز ذکر کرده اند.

مادر حضرت علی اکبر (ع)، لیلا دختر ابی مره است؛ وی که از خاندانی بزرگ و با شرافت بود، یکی از مادران شایسته و برجسته تاریخ اسلام است و در تربیت این فرزند برومند امام حسین (ع) نقش مهمی داشت.

در مورد حضور این بانوی بزرگ اسلام در حادثه کربلا بین مورخان اختلاف وجود دارد.

حضرت علی اکبر (ع) از جوانی نمونه ای از فضایل و خصوصیات پیامبر اکرم (ص) و دارای مجموعه ای از خوبی ها و فضیلت ها بود، حتی معاویه هم به فضایل ایشان اقرار کرده است.

علاقه و محبت پدر به فرزند و رابطه سرشار از ادب و احترام حضرت علی اکبر (ع) به اباعبدالله الحسین (ع) در همه مراحل زندگی ایشان وجود داشت که نهایت و اوج آن در صحنه عاشورا دیده می شود.

تربیت ولایی و تأدیب شایسته سبب شده بود حضرت علی اکبر (ع) همواره در خدمت پدر بزرگوارش باشد و در نهایت ادب، گوش به فرمان و آماده جان نثاری شود.

امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع) را عصاره بنی هاشم و شبیه ترین مردم به پیامبر (ص) دانسته و فرموده است: هر وقت دلمان برای رسول الله (ص) تنگ می شد، مشتاق زیارت علی اکبر می شدیم و زیارت و ملاقات وی بود که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتدار جوانی و ادب در سیره علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر(ص)

اقتدار جوانی و ادب در سیره علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر(ص)