مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 15:172020-04-04بين الملل

افشای سند دیگر دخالت آمریکا برای نخست وزیر شدن الزرفی


پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از سفیر آمریکا در بغداد آورده است که نخست وزیر نشدن عدنان الزرفی عواقب جدی برای عراق خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری موازین نیوز گفت که سفیر آمریکا در بغداد در جواب نامه قاسم الاعرجی وزیر کشور پیشین عراق بر حمایت آمریکا از الزرفی برای نخست وزیری عراق تاکید کرد.

بر اساس این گزارش ماتیو تویلر سفیر آمریکا در بغداد روز شنبه  رای ندادن پارلمان عراق به عدنان الزرفی و کابینه وی را باعث عواقب جدی برای عراق دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازموازین نیوز ، تویلر در جواب نامه الاعرجی درباره وضعیت مبهم دولت آتی عراق،  الزرفی را آخرین فرصت برای عراق  دانست و بر ضرورت احترام به آنچه فرآیند قانونی نامزد شدن الزرفی برای نخست وزیری عراق خواند تاکید کرد.

این در حالی است که یک عضو پارلمان عراق امروز تاکید کرد با توجه به حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال عراق در ابطال عضویت یک قاضی این دادگاه، به خودی خود رییس جمهور مجبور به پس گرفتن تصمیم خود از نامزدی الزرفی برای نخست وزیری عراق خواهد شد.

ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده اند که از سوی رییس پارلمان عراق به عنوان فراکسیون اکثریت پارلمان عراق معرفی شده است و بر اساس قانون اساسی اکثریت پارلمان عراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای سند دیگر دخالت آمریکا برای نخست وزیر شدن الزرفی

افشای سند دیگر دخالت آمریکا برای نخست وزیر شدن الزرفی