مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:402020-04-04سياسي

خاطراتی از پدر معنوی مداحان در پنجمین سال فراق/ مداحی که در دامان مرجعیت پرورش یافت


16 فروردین ماه، سالگرد وفات مرحوم حاج علی آهی، پیرغلام با اخلاص و مهربان، باسواد، بااخلاق و باادب اهل بیت(ع) و پرچمدار عرصه ستایشگری بود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حاج علی آهی رییس هیأت مدیره خانه مداحان اهل البیت (ع)، پیرغلام با اخلاص و مهربان، باسواد، با اخلاق و با ادب اهل بیت (ع) و پرچمدار عرصه ستایشگری بود.

او سال ها نزد علمای بزرگ شاگردی کرد و در عرصه شعر و مداحی صاحب نظر بود؛ به طوری که حاج علی آهی پدر معنوی مداحان کشور به شمار می رفت.

در پنجمین سالگرد مرحوم حاج علی آهی مروری داریم بر خلاصه زندگینامه، فعالیت ها و خاطراتی از او: حاج علی آهی در 14 آبان 1307 هجری شمسی در تهران، بازارچه پامنار (یکی از محله‏ های قدیم و اصیل تهران) به دنیا آمد، پدر او (مرحوم حاج قربانعلی آهی)، متولّد دهستان آه بود.

آه به مجموع 6 پارچه آبادی گفته می‏ شد که امروز مشهور به شهر آبعلی است و در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران، جاده تهران ــ آمل قرار دارد.

وی سه فرزند پسر داشت که حسین آهی، شاعر و مدرس دانشگاه و محمدرضا آهی دارفانی را وداع گفتند و تنها حسن آهی به یادگار مانده است.

استاد حاج علی آهی برای رساندن پیام مکتب اهل بیت (ع) سفرهایی به عربستان سعودی، عراق، سوریه، مصر، بحرین، کویت، ترکیه، اردن و لبنان داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطراتی از پدر معنوی مداحان در پنجمین سال فراق/ مداحی که در دامان مرجعیت پرورش یافت

خاطراتی از پدر معنوی مداحان در پنجمین سال فراق/ مداحی که در دامان مرجعیت پرورش یافت