مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 05:062020-04-04سياسي

همکاری اساتید خارجی در مرمت مسجد جامع عتیق قزوین


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ساماندهی و مرمت مسجد جامع عتیق قزوین به عنوان یکی از طرح های بین المللی مطرح است.

علیرضا خزائلی افزود: اساتید اروپایی یادشده یک گروه علمی مجرب در زمینه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی به شمار می روند که مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند و در مرمت برخی بناهای تاریخی شاخص همفکری و مشورت می دهند.

وی یادآور شد: مسجد جامع عتیق از شاخص ترین بناهای تاریخی قزوین و از جمله کهن ترین مساجد ایران است که امیدواریم پس از مبارزه با کرونا و قرار گرفتن در شرایط عادی، بتوان امسال دور جدید مرمت آن با محوریت گنبد و مقصوره خمارتاش را آغاز کنیم.

مسجد جامع عتیق قزوین یکی از کهن ترین مساجد چهار ایوانی کشور است که آثار معماری بسیاری از ادوار تاریخی در وسعتی معادل 12 هزار و 500 متر مربع به نمایش می گذارد.

قدیمی ترین قسمت موجود به سال 192 به دستور هارون الرشید بنا شده و در عصر سلجوقی، صفوی و قاجاری الحاقاتی به آن صورت گرفته است.

شش کتیبه گچ بری مقصوره خمار تاشی آن شهرتی جهانی دارد.

فاز جدید مرمت برجهای دوگانه خرقان و بقعه امامزاده حسین (ع) خزائلی افزود: بقعه و آستان امامزاده حسین (ع) قزوین و برج های دوگانه خرقان از دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری اساتید خارجی در مرمت مسجد جامع عتیق قزوین

همکاری اساتید خارجی در مرمت مسجد جامع عتیق قزوین