مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 04:202020-04-04اقتصادي

تکلیف چاه های غیرمجاز چه شد؟


در حال حاضر بیش از 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که طبق گفته های مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سال گذشته بیش از 10 هزار حلقه چاه بسته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالانه 6.

5 میلیارد متر مکعب از مخازن آب زیرزمینی کشور اضافه برداشت صورت می گیرد که این امر باعث شده هم اکنون کسری تجمعی مخازن آب زیرزمینی کشور به نزدیک 140 میلیارد متر مکعب برسد که رقمی قابل توجه است.

این میزان برداشت چیزی فراتر از میزان آب تجدیدپذیر کشور تخمین زده شده چراکه میزان آب تجدیدپذیر بر اساس متوسط بارشهای بلندمدت در کشور تعریف می شود که رقم آن براساس متوسط بارشهای 45 ساله، حدود 130 میلیارد متر مکعب در سال است.

از سوی دیگر در سالهای اخیر که درگیر خشکسالی بوده و با کاهش بارندگی مواجه شدیم، میزان منابع آب تجدیدپذیر کشور به نزدیک 105 میلیارد مترمکعب نیز رسید و این رقم بستگی به میزان بارندگی سالانه متفاوت است در حالی که طبق اعلام زهرایی - دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی وزارت نیرو - حدود 320 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد و حدود نیمی از چاه های غیرمجاز کم عمق و در شمال کشور از جمله استان های گیلان و مازندران و همچنین استانهای شمال غرب کشور بوده و مابقی چاه ها نیز در سایر استان ها پراکنده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف چاه های غیرمجاز چه شد؟

تکلیف چاه های غیرمجاز چه شد؟