مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 03:062020-04-03اقتصادي

پایان فصل صید در مازندران با تورهای خالی


صید و صیادی در استان و میان مردم مازندران تاریخی به درازای سکونت در اطراف دریاخی خزر دارد و ماهی همواره علاوه بر تامین اقتصاد محلی و خرد مردم این دیار ، یکی از مهم ترین اقلام موجود در سبد غذایی ساحل نشینان خزر بوده است.

هر ساله فصل صید و صیادی ماهیان استخوانی مازندران در قالب صید پره از 20 مهر ماه آغاز می شود و تا اواخر فروردین و گاهی با تمدید تا نیمه های اردیبهشت ادامه دارد ، ولی امسال به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و در دسترس قرار گرفتن زودتر ماهیان استخوانی از 15 مهر شروع شد .

در این مدت چهار هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 54 شرکت پره تورهایشان را به آب های خزر می اندازند تا روزی یک ساله خود را صید کنند.

با وجود اینکه معمولا پایان فصل صید با تمدید چند روزه مواجه می شود، امسال با توجه به شیوع کرونا صیادان مازندران از این وقت اضافه محروم شدند.

روز گذشته 15 فروردین فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر به پایان رسید و صیادان مجبور به جمع کردن تورهای خود از دل دریای خزر کردند ، اما کرکره صیادی ماهیان استخوانی در حالی پایین کشیده شد که نیمی از تورهای صیادان استان خالی بود.

صید سه هزار و 600 تن ماهی مدیرکل شیلات مازندران در پایان روز جمعه و همزمان با جمع شدن آخرین تورها از آب های ساحلی دریای خزر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فصل صید در مازندران با تورهای خالی

پایان فصل صید در مازندران با تورهای خالی