مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 01:302020-04-03اقتصادي

بیلان منابع آبی کردستان مثبت است/ پر آب بودن 72 درصد از ظرفیت کل سدهای کردستان


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از بیلان مثبت منابع آبی استان کردستان در سال جاری خبر داد و نوید افزایش حجم آب سدهای استان را به دنبال بارش های گسترده در سراسر استان کردستان اعلام کرد.

- عرفان مومن پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن اشاره به بارش های اخیر و متعاقب آن جاری شدن و جان گرفتن رودخانه های فصلی، اظهار داشت: بارش های گسترده در سراسر استان کردستان حجم آب قابل توجهی را نیز روانه سدها و رودخانه ها کرد و این نوید افزایش حجم آب سدهای استان کردستان را خواهد داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یک هزار و 900 میلیون متر مکعب از مخازن سدهای استان، آب را در خود ذخیره کرده اند، عنوان کرد: هم اکنون حدود 72 درصد از ظرفیت کل سدهای کردستان پر آب است.

وی افزود: مخازن سدهای استان به تفکیک سد شهید کاظمی 77 درصد، سد سنگ سیاه 66 درصد، سد زیویه 37 درصد، سد چراغ ویس سقز 37 درصد، سد قوچم 16 درصد و سد سیازاخ 11 درصد آب دارند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از سرریز شدن 3 سد در استان کردستان خبر داد و افزود: در پی بارندگی های موثر در روزهای اخیر ، سدهای بانه، سورال و زریوار مریوان 100 درصد پر شده و سر ریز کردند و انتظار می رود که در هفته های آتی و در اواخر فروردین و همچنین ماههای باقیمانده از سال، باتوجه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیلان منابع آبی کردستان مثبت است/ پر آب بودن 72 درصد از ظرفیت کل سدهای کردستان

بیلان منابع آبی کردستان مثبت است/ پر آب بودن 72 درصد از ظرفیت کل سدهای کردستان