مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 10:102020-04-03اقتصادي

رصد چهار فصل در چابهار


بندر و منطقه چابهار سالی را پشت سر گذاشت مملو از اتفاق های متفاوت که بیشتر جریان مثبتی را در راستای توسعه آن به همراه داشت؛ از کلنگ خوردن فرودگاه بین المللی بعد از سالها رایزنی تا الحاق بنادر به منطقه و سنگین شدن کفه صادرات.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه آزاد چابهار نه تنها برای ایران بلکه در منطقه نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به طوری که نقطه ارتباطی مهم بین شرق و غرب و شمال و جنوب است و نقطه ای خاص برای ایران، هند و افغانستان به شمار می رود.

همچنین از نزدیک ترین نقاط به آب های آزاد جهان برای کشورهای آسیای مرکز و افغانستان بوده و نقطه ای استراتژیک برای ترانزیت کالا از آسیا به اروپا محسوب می شود.

منطقه آزاد چابهار در سال گذشته چند اتفاق مهم را در راستای توسعه و تکمیل زیرساختی پشت سر گذاشت که در چند مورد اهم آنها قابل بررسی است.

پازل لجستیک چابهار تکمیل شد با توجه به موقعیت خاص منطقه آزاد چابهار، وجود راه های حمل و نقل مناسب برای جابه جایی مسافر و به ویژه کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این در حالی است که در حوزه ریلی، جاده ای و دریایی اقداماتی برای این منطقه انجام شده بود ولی فرودگاه مناسب با آن وجود نداشت؛ به گونه ای که تنها یک فرودگاه نظامی - شکاری در حدود 40 کیلومتری منطقه قرار دارد که پاسخگوی کامل نیاز آن نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد چهار فصل در چابهار

رصد چهار فصل در چابهار