مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 06:202020-04-03اجتماعي

لطفاً کمی گلِ محمدی


جلال الدین همایی در کتاب «تاریخ اصفهان» آورده که گذر چهارباغ عباسی، روزگاری جنگلِ گل هایِ محمدی بوده است.

چرا اکنون نباشد؟ - ایسنا/اصفهان جلال الدین همایی در کتاب تاریخ اصفهان آورده که گذر چهارباغ عباسی، روزگاری جنگلِ گل هایِ محمدی بوده است.

چرا اکنون نباشد؟ ما که از جور کرونا ندیده ایم اما عکس ها نشان می دهند که محور میانی چهارباغ عباسی را با کاشت چمن و گلِ شب بو برای نوروز 1399 آراسته است.

این منظره، در جوار برگ های نورس درختان در فصل بهار، صحنه بسیار زیبایی را پدید آورده اما اگر برخورد عاطفی را کنار بگذاریم، به خاطر می آوریم که کاشت چمن و گل کم عمر شب بو، با سیاست کاشت گونه های مقاوم به شرایط خشکی که شهرداری اصفهان در هفته درختکاریِ سال 1396 بر آن تأکید کرده ، منافات دارد.

البته شهرداری اصفهان اردیبهشت ماه 1397 نیز با بیان اینکه عزم شهرداری در مدیریت مصرف آب جدی است، از حذف آب نما در پروژه های بعدی خود خبر داده و تنها آب نمای محور میانی چهارباغ را از این قاعده مستثنی کرده بود، بااین حال نوروز 1399 با رونمایی از محور میانی میدان امام حسین (ع) بار دیگر یک آب نمای تازه به آب نماهای پیشینِ شهر اصفهان افزوده شد.

محمد کوشافر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و فعال محیط زیست، طی یادداشتی با عنوان چهارباغ نمی خواهد شرمنده زاینده رود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفاً کمی گلِ محمدی

لطفاً کمی گلِ محمدی