مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 فروردین 1399 ساعت 05:152020-04-03اقتصادي

آسیب کرونا به مشاغل آزاد در لرستان


پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات پیشگیرانه کاهش انتقال این ویروس در لرستان با جدیت اجرایی شد، اقداماتی که منع ورود خودروهای غیر بومی در ایام نوروز را به همراه داشت، در این راستا اصناف غیرضروری در استان تعطیل و با اقدامات پیشگیرانه مانع فعالیت آنها شدند.

هرچند این اقدام در راستای کاهش انتقال ویروس کرونا راهگشا و موثر بود، اما بسیاری از مشاغل را مورد هدف قرار داده و اقشار آسیب پذیر را متحمل سایه بد اقتصادی بر زندگی کرده است.

یک راننده اتوبوس برون شهری در خرمآباد می گوید تا پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روز در خدمت مردم و مسافران بوده ام و حتی در دهه اربعین با فریاد لبیک یاحسین (ع) شبانه روز در خدمت زائرین فعالیت می کردم اما اکنون حدود یکماه است بدون هیچ حقوقی در قرنطینه هستم و توان پرداخت حق بیمه خود را ندارم.

یک فروشنده لباس مردانه می گوید با سختگیری های فعلی ممکن است انتقال ویروس کرونا کاهش یابد اما باید فکری هم به حال افرادی که شغل آزاد دارند بکنند چرا که بازار شب عیدمان از دست رفت و حتی چک های برگشتی آن برایمان بجای مانده و هیچ امیدی به بازار پس از کرونا ندارم.

این کاسب 43 ساله می گوید دولت مبالغی را برای کمک به اقشار آسیب پذیر تصویب کرده است اما تاکنون هیچ گونه مبلغی را دریافت نکرده ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب کرونا به مشاغل آزاد در لرستان

آسیب کرونا به مشاغل آزاد در لرستان