مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 12:102020-04-02اجتماعي

83 دانش آموز طیف اوتیسم در کردستان خدمات آموزشی دریافت می کنند


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی به 83 دانش آموز طیف اوتیسم در مدارس با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

- خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر ، به مناسبت فرا رسیدن 14 فروردین ماه (دوم آوریل) روز جهانی اوتیسم، اظهار داشت: اوتیسم یک اختلال عصبی تحولی پیچیده و مادام العمر است که تشخیص و انجام مداخلات به هنگام می تواند نقش موثری در بهبود مهارت های کودک مبتلا ایفا کند.

وی با بیان اینکه اولین مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم استان از مهرماه 97 با 34 دانش آموز در سنندج شروع به کار کرده، افزود: در مدارس با نیازهای ویژه هشت شهرستان کامیاران، دهگلان، قروه، بیجار، بانه، سقز، مریوان و سنندج به 83 نفر از دانش آموزان اوتیسم خدمات تخصصی ارایه می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه آمار 13 نفری دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در سال تحصیلی 94-93 به 83 نفر در سال تحصیلی 99-98 افزایش یافته است، ادامه داد: اوتیسم درمان قطعی ندارد و ناآگاهی خانواده ها و جامعه از این بیماری و عدم اطلاع رسانی مناسب در این زمینه موجب شده تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی شناسایی و درمان نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

83 دانش آموز طیف اوتیسم در کردستان خدمات آموزشی دریافت می کنند

83 دانش آموز طیف اوتیسم در کردستان خدمات آموزشی دریافت می کنند