مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 11:352020-04-02بين الملل

تحریم ها راه ورود واکسن کرونا به ایران را می بندند؟


رییس کمیسیون اقتصاد سلامت می گوید با توجه به حرکت جهانی که در مقابله با ویروس کرونا آغاز شده، تحریم های آمریکا نمی تواند مانع از تامین نیازهای دارویی مردم ایران شود.

- محمود نجفی عرب در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر خلاف ادعای آمریکایی ها که دارو در فهرست تحریم ها قرار ندارد، در عمل با توجه به دشواری انتقال پول و عدم همکاری بانک ها با ایران، خرید دارو از شرکت های خارجی و واردات آن به ایران دشوار شده است اما با این وجود با تلاش های صورت گرفته، راه هایی هرچند دشوار برای واردات دارو به کشور و تامین نیازهای مردم باز مانده است.

وی با بیان اینکه در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز تلاش شده که نیازهای دارویی کشور تامین شود، بیان کرد: در هفته های گذشته در قالب محموله های مختلف، دارو به کشور وارد شده و این تلاش ادامه دارد تا مشکل و محدودیتی به وجود نیاید.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، در پاسخ به این سوال که داروی ژاپنی مطرح شده در کمک به درمان کرونا، در صورت تایید نهایی چگونه به کشور خواهد رسید؟ توضیح داد: در حالت کلی دو حالت در ارتباط با داروها وجود دارد.

حالت نخست، نسخه انحصاری یک شرکت یا کشور برای یک دارو است که قاعدتا این شرکت تلاش می کند، اطلاعات آن درز نکند و این انحصار فروش را در اختیار خود نگه دارد اما در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها راه ورود واکسن کرونا به ایران را می بندند؟

تحریم ها راه ورود واکسن کرونا به ایران را می بندند؟