مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 11:052020-04-02اقتصادي

آب گیری زودهنگام مخازن سدهای خوزستان آغاز شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فراز رابعی، معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارش های کمتر از پیش بینی نیمه اول فروردین گفت: با توجه به اینکه تا آخر ماه انتظار وقوع سیلاب نمی رود، استراتژی آب گیری زودهنگام مخازن در دستور قرار گرفت، کاهش خروجی مخازن به خصوص دز و کرخه عملیاتی شده و سدهای استان به تدریج ارتفاع خواهند گرفت.

وی افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای است که تا پایان اردیبهشت حداکثر آبگیری ممکن صورت گرفته و با تأمین تمامی مصارف حوضه های کرخه، دز و کارون تابستان پرباری در این حوضه ها رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در حوضه مارون به دلیل عدم تحقق بارش های مناسب، میزان آورد به سد مارون حدود 50 درصد کمتر از نرمال بوده و در شرایط تنش آبی قرار گرفته است، تصریح کرد: با اتمام فصل آبگیری و در انتهای اردیبهشت نسبت به اولویت بندی تأمین نیازهای پایین دست اقدام خواهد شد و امیدواریم با تأمین آب شرب، کشت های دائم و نخیلات از خسارات جدی جلوگیری شود.

رابعی یادآور شد: از ابتدای سال آبی جاری برنامه مخازن سدهای استان خوزستان با رویکرد تأمین کامل نیازهای پایین دست و ایجاد حجم مناسب برای کنترل سیلاب های پیش رو برنامه ریزی شد، به طوری که تمامی نیازهای پایین دست بدون هیچ کمبودی تأمین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب گیری زودهنگام مخازن سدهای خوزستان آغاز شد

آب گیری زودهنگام مخازن سدهای خوزستان آغاز شد