مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 09:352020-04-02بين الملل

عضو پارلمان عراق: برهم صالح در معرض استیضاح است


عضو پارلمان عراق گفت که رییس جمهور این کشور به دلیل نقض قانون اساسی و مأمورکردن شخصیتی جنجالی برای تشکیل کابینه که موردتوافق فراکسیون اکثریت در پارلمان نیست در معرض استیضاح قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عدن شعلان عضو ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری در پارلمان عراق روز پنجشنبه خبر داد که برهم صالح رییس جمهور عراق به دو اتهام نقض قانون اساسی و خیانت استیضاح خواهد شد.

شعلان در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: برهم صالح به دو اتهام نقض قانون اساسی و خیانت در معرض استیضاح است، زیرا حق جریان های بزرگ شیعی را که نماینده طیف وسیعی از ملت عراق هستند، زیر پا گذاشت .

وی افزود: سازوکارهایی که رییس جمهور با مامور کردن شخصیتی جنجالی پی گرفته در حالی که این شخصیت مورد توافق گروه های اکثریت شیعی نیست خیانت به شراکت و توافقی است که فرایند سیاسی عراق در سال 2003 بر اساس آن شکل گرفته است .

محمد البلداوی عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق هم پیش از این در گفت وگو با المعلومه توضیح داد که همه دلایل برای برکناری برهم صالح رییس جمهور عراق فراهم است زیرا او بارها بر خلاف قانون عمل کرده و مواضع ضد و نقیضی را  پیش گرفته است و حالا هم با معرفی نکردن نامزد فراکسیون اکثریت خلاف قانون اساسی عمل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو پارلمان عراق: برهم صالح در معرض استیضاح است

عضو پارلمان عراق: برهم صالح در معرض استیضاح است