مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 06:002020-04-02سياسي

دامنه شیوع کرونا؛ تعیین کننده پیامدهای این بحران


تحلیلگر جغرافیای سیاسی و استاد دانشگاه گفت: به طورکلی کرونا با توجه به تردیدها و تغییراتی که در تعاریف تهدید، امنیت، امنیت ملی، استقلال، ناسیونالیسم، - ایسنا/هرمزگان تحلیلگر جغرافیای سیاسی و استاد دانشگاه گفت: به طورکلی کرونا با توجه به تردیدها و تغییراتی که در تعاریف تهدید، امنیت، امنیت ملی، استقلال، ناسیونالیسم، دین داری و کارکرد دین، علم و تکنولوژی و قدرت طبیعت به وجود آورد اثرات غیرقابل انکاری بر جامعه خواهد گذاشت.

مهدی میرزاده کوهشایی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای ارزیابی پیامدهای بحران کرونا باید بیش از این جلو رفت و منتظر مسیر آینده گسترش یا افول این ویروس بود، هنوز اظهارنظر درباره شرایط جامعه در دوره پساکرونا زود و صرفاً در حد گمانه زنی اولیه است.

تغییرات اجتماعی متناسب با کیفیت متغیرها، عمق، دامنه، شدت آن ها و تضاد آن ها با وضع موجود و پیش فرض های ما در شرایط پایدار متفاوت خواهد بود، ازاین رو به نظر می رسد باید چند سناریو درباره کرونا متصور شد و بر مبنای آن به گمانه زنی و تحلیل اقدام کرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد با توجه به اثرات کرونا بر بخش های مختلف جامعه می توان درباره پیامدها و تغییرات صحبت کرد، درواقع دامنه شیوع و میزان آسیب پذیری در این زمینه تعیین کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامنه شیوع کرونا؛ تعیین کننده پیامدهای این بحران

دامنه شیوع کرونا؛ تعیین کننده پیامدهای این بحران