مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 فروردین 1399 ساعت 05:452020-04-02پزشكي

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است


شیوا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان سزارین در استان کرمانشاه به 46 درصد رسیده که نسبت به سال های قبل همچنان روندی کاهشی دارد به گونه ای که این میزان در سال 93 طرح 54 درصد بود.

وی افزود: بر اساس شاخص مادران شکم اولی یا سزارین نخست زا میزان سزارین در استان کرمانشاه 38 درصد است که باید تلاش شود به 35 درصد کاهش یابد.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه از نظر میزان سزارین از میانگین کشور که 50 درصد بوده، کمتر است.

کاظمی با بیان اینکه بدون زیر سوال بردن آزدای عمل، هر مادری می تواند آگاهانه انتخاب کند چه روش زایمانی مؤثرتر است، گفت: به منظور خوشایند سازی زایمان طبیعی اتاق های تک نفره در بیمارستان ها تعبیه شده همچنین کلاس های آموزشی برای مادران باردار برگزار می شود.

میزان تولد نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر است این مسئول عنوان کرد: در استان کرمانشاه تعداد متولدین پسر بین سه تا چهار درصد از دختر بیشتر است اما بقای عمر نوزادان پسر تا پایان پنج سالگی کمتر است همچنین بیشتر موالید در فصل زمستان از اواخر آذر تا بهمن ماه رخ می دهد.

وی گفت: در شهر کرمانشاه تمام بیمارستان های خصوصی، دانشگاهی و دولتی به تجهیزات مورد نیاز زایمان طبیعی مجهز هستند و بیمارستان های امام رضا و معت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است

آمار سزارین در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوی است