مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 فروردین 1399 ساعت 10:502020-04-01اجتماعي

تحصیل 2746 دانش آموز طیف اوتیسم/ تدوین 5 کتاب برای والدین


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تدوین 5 ﮐﺗﺎب راهنما برای والدین دارای دانش آموز طیف اوتیسم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از رونمایی 5 ﻋﻧوان ﮐﺗﺎب راهنمای والدین دارای دانش آموز اوتیسم به مناسبت روز جهانی اوتیسم در ﻓروردین 99 خبر داد و اظهار کرد: این کتاب ها شامل آﺷﻧﺎﯾﯽ ﺑﺎ اوتیسم، رفتن ﺑه آرایشگاه، ﻋوض ﮐردن ﻣﻧزل، رفتن به ﻣطب ﭘزﺷﮏ و نحوه ﺑرﺧورد ﺑﺎ ﭼﺎﻟش های رفتاری ﻣﻌﻣول در ﮐودﮐﺎن ﺑﺎاﺧﺗﻼل طیف اوتیسم است.

وی با بیان اینکه اوتیسم اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شکل گیری سیستم عصبی است، افزود: اوتیسم اختلالی است که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل می کند و بر شکل گیری تعامل اجتماعی، ارتباط گیری و رفتار های انسانی اثر می گذارد.

حسینی ادامه داد: علائم اوتیسم که تا پیش از سه سالگی آشکار می شوند در سه عرصه مناسبات اجتماعی با اطرافیان، شکل ارتباط گیری و تکرار رفتارهای کلیشه ای و ماشینی قابل مشاهده است.

وی گفت: فقدان ارتباط چشمی با مخاطب، تکان دادن مکرر دست ها، بی قراری و اضطراب، ترس از صداها یا اشیاء، تأخیر در گفتار یا تکان دادن بدن در زمان نشستن و ایستادن از نشانه های عمومی اوتیسم هستند و اوتیسم از نظر چگونگی یا درجه ابتلاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 2746 دانش آموز طیف اوتیسم/ تدوین 5 کتاب برای والدین

تحصیل 2746 دانش آموز طیف اوتیسم/ تدوین 5 کتاب برای والدین