مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 فروردین 1399 ساعت 11:152020-03-31سياسي

افروغ: تیغ انتقاد به مسئولان تیزتر شود/ از توانمندی نظامی الگوبرداری کنیم


عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: از توانمندی در قدرت نظامی و امنیتی می توانیم برای سایر شئون حکومت داری الگو بگیریم و ببینیم که در این زمینه از چه گفتمانی تبعیت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مهر، در آستانه چهل و یکمین سالروز رفراندوم تعیین نظام سیاسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رأی بیش از 98 درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی بر آن شدیم که ضمن ارزیابی دستاوردهای 40 ساله نظام، چالش های پیش روی جمهوری اسلامی را بررسی کنیم.

چالش هایی که تدبیر آن علاوه بر ضرورت، فوریت نیز دارد و پرداختن به آن می تواند افق روشنی را پیش روی حکمرانی در ایران بگشاید.

با این نگاه و به بهانه فرارسیدن 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی به سراغ عماد افروغ، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، جامعه شناس سیاسی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی رفتیم.

این استاد دانشگاه معتقد است که جمهوری اسلامی طی چهل سال گذشته در استقلال سیاسی زبانزد خاص و عام و در قدرت امنیتی و دفاعی بی نظیر بوده است.

از توانمندی در قدرت نظامی و امنیتی می توانیم برای سایر شئون حکومت داری الگو بگیریم و ببینیم که در این زمینه از چه گفتمانی تبعیت کردند.

استاد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای گفتگو گفت: برای فهم دستاوردها و چالش های جمهوری اسلامی ابتدا باید یک چارچو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افروغ: تیغ انتقاد به مسئولان تیزتر شود/ از توانمندی نظامی الگوبرداری کنیم

افروغ: تیغ انتقاد به مسئولان تیزتر شود/ از توانمندی نظامی الگوبرداری کنیم