مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 15:052020-03-30اجتماعي

پای حاجی لک لک ها به روستاهای مهاباد باز شد


فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر سال در این فصل صدها جفت لک لک مهاجر از مناطق جنوبی به این شهرستان کوچ کرده و بر روی تیرهای چراغ برق، درختان بلند و حتی گلبانگ مساجد و خانه های قدیمی لانه سازی می کنند.

وی اضافه کرد: هرساله در اوایل فصل پاییز دسته های چند صدتایی لک لک ها کوچ خود را به مناطق گرم جنوبی به منظور رهایی از فصل سرما و تغذیه آغاز می کنند و در بهار سال بعد برای زادآوری به این مناطق باز می گردند.

وی با اشاره به اینکه لک لک ها زیست مسالمت آمیزی با مردم این منطقه دارند، افزود: در بسیاری از روستاهای این منطقه مردم با احترام خاصی با لک لک ها رفتار می کنند و به همین علت هرساله بر تعداد این مهمانان بهاری و لانه سازی آنها در روستاها افزوده می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره ساکن شدن تعدادی از لک لک ها در زمستان 1398 اظهار داشت: در یک اتفاق کم سابقه طی زمستان سال گذشته، ده ها کلنی از لک لک های مهاجر در تالاب های این شهرستان ماندگار شدند و زمستان خود را در این تالاب ها سپری کردند.

وی از تلاش های برخی از دوستداران محیط زیست در زمینه کمک به تغذیه و لانه سازی و ایجاد محیط های امن برای لک لک ها در حاشیه روستاهای این شهرستان قدردانی کرد و گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در صورت مشاهده با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای حاجی لک لک ها به روستاهای مهاباد باز شد

پای حاجی لک لک ها به روستاهای مهاباد باز شد