مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 07:252020-03-30اجتماعي

کرونا کوچ عشایر البرز را به تاخیر انداخت


علی نقدی بازنشین روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ریزی با هماهنگی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای حفظ سلامتی عشایر انجام شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون که عشایر در مناطق قشلاقی خود واقع در مناطق جنوبی استان و جنوب شهرستان کرج اقامت داشته اند، هیچگونه از درگیری با بیماری کرونا در آن ها دیده نشده است.

نقدی بازنشین با بیان اینکه افرادی که اقدام به کوچ زودهنگام کنند هیچ نوع خدمات پیشتیانی حین کوچ از سوی امور عشایر استان دریافت نخواهند کرد، گفت: کوچ زودهنگام و قبل از شکست کرونا، خطرات زیادی را برای جامعه عشایری به دنبال دارد.

وی ادامه داد: هر ساله پس از ایام عید نوروز کوچ عشایر از مناطق قشلاقی آغاز می شد و پس از اینکه حدود 45 روز در مناطق میان بند گذران می کردند از ابتدا تا نیمه خرداد ماه در مناطق ییلاقی استان مستقر می شدند.

وی اظهار داشت: بارندگی های خوب امسال منجر به بهبود مراتع مناطق قشلاقی شد و از طرف دیگر مراتع ییلاقی به دلیل تداوم کاهش دما در ابتدای سال جاری بارورگیاهی آن ها به تاخیر افتاده است.

مدیر امور عشایر استان البرز گفت: با توجه به وضع خوب مراتع قشلاقی، هماهنگی های لازم برای ماندگاری عشایر در این مناطق انجام شده و تصمیم گیری های لازم برای کوچ ییلاقه عشایر با یکماه تاخیر با گذر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا کوچ عشایر البرز را به تاخیر انداخت

کرونا کوچ عشایر البرز را به تاخیر انداخت