مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 فروردین 1399 ساعت 05:452020-03-30اقتصادي

ادامه ممنوعیت صادرات برنج ویتنام


ویتنام که سومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان است، در واکنش به شیوع ویروس کرونا هنوز ممنوعیت قراردادهای صادرات جدید برنج را لغو نکرده است.

- ویتنام که سومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان است، در واکنش به شیوع ویروس کرونا هنوز ممنوعیت قراردادهای صادرات جدید برنج را لغو نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت ویتنام هفته گذشته اعلام کرد امضای قراردادهای جدید را حداقل تا 28 مارس متوقف خواهد کرد و به بررسی میزان ذخایر داخلی کافی برای پشت سر گذاشتن اپیدمی ویروس کرونا خواهد پرداخت.

یک بازرگان در شهر هوشی مین به رویترز گفت: ما هنوز نتوانسته ایم قراردادهای جدید را امضا کنیم و فعالیتهای بازرگانی ما از هفته گذشته متوقف شده است.

بازرگانان ویتنامی اظهار کرده اند که انتظار دارند دولت هفته جاری تصمیم نهایی درباره ازسرگیری صادرات برنج را اتخاذ کند و ممکن است سقفی برای صادرات تعیین کند.

یکی از این بازرگانان گفت: ما شنیده ایم دولت قصد دارد تا پایان سال برای صادرات سقف تعیین کند و وزارت بازرگانی به دولت توصیه کرده است در آوریل و مه 800 هزار تن برنج صادر شود.

ویتنام که تاکنون هیچ مرگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا نداشته و 194 مورد ابتلا داشته است، روز جمعه اعلام کرد امسال 270 هزار تن برنج به منظور تضمین امنیت غذایی ذخیره خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه ممنوعیت صادرات برنج ویتنام

ادامه ممنوعیت صادرات برنج ویتنام