مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 03:162020-03-28سياسي

تحقق جهش تولید با حمایت از صنایع با ارزش افزوده بالا


علیرضا پویا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه علی رغم تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد و تولید در سال های مختلف، حمایت واقعی از تولید را در کشور شاهد نبوده ایم و همچنین باید به این نکته نیز توجه کافی داشت که گاهی، حمایت نکردن از تولیدی که مزیت کشور به شمار نمی آید، خود نوعی حمایت از تولید کشور است، زیرا در تعریف علم اقتصاد، اختصاص منابع محدود به فعالیت های مورد نیاز مورد تاکید است.

وی ادامه داد: با توجه به منابع محدود کشورمان و برای حمایت از اقتصاد، باید صنعتی مورد حمایت قرار گیرد که مزیت کشور به حساب می آید در غیر این صورت یک نوع بی تدبیری و عدم حمایت از فعالیت ها و صنایع دیگر انجام پذیرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مزیت ها می توانند در تولید و یا در خدمات باشند و ایران زمینه بسیارخوبی برای برخی صنایع، گردشگری، توریسم درمانی، حمل و نقل بین المللی، فناوری های خاص و برخی محصولات کشاورزی دارد که باید به دقت آنهایی که ارزش افزوده بالاتری ایجاد می کنند مورد شناسایی قرار گیرند.

پویا افزود: به عنوان مثال در یک شرکت تولیدی واحد تولید اگر نسبت به واحدهای خرید و فروش، بازاریابی و منابع انسانی ضعیف تر عمل کند این شرکت محکوم به فناست زیرا واحد تولید همانند قلب تپنده به شمار می رود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق جهش تولید با حمایت از صنایع با ارزش افزوده بالا

تحقق جهش تولید با حمایت از صنایع با ارزش افزوده بالا