مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 02:302020-03-28سياسي

مناطق آزاد در چنگ سرمایه داران / به نام مردم به کام قاچاقچیان!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛* مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در ایران با هدف گریز از اقتصاد بسته دولتی شکل گرفتند و از ابتدا برنامه ریزی شده بود که این مناطق برای کشور سودآوری داشته باشند.

- حسن کریم رحیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان در این باره به خبرنگار ما می گوید: جزایر کیش و قشم در ابتدا با اهداف خوبی به منطقه آزاد تبدیل شدند، اما به مرور زمان مشخص شد که تبدیل شدن این جزایر به منطقه آزاد هیچ منفعتی برای ساکنان و بومیان این دو جزیره ندارد و فقط به محلی برای کسب درآمد سرمایه داران تبدیل شدند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان ابراز می کند: مدتی است پیگیر این جریان هستیم و خواستار شفاف سازی جزییات سودآوری آن شده ایم که مشخص شود سود حاصل از آن نصیب چه اشخاص و حتی ارگان هایی شده است؟ آیا مردم از این بابت نفعی برده اند یا فقط مصائب تبدیل شدن این دو جزیره به منطقه آزاد نصیبشان شده است؟ بیشتر بخوانید: مناطق آزاد هرمزگان در محاصره سرمایه داران / کیش و قشم چه سودی برای مردم دارد؟ منطقه آزاد چابهار نیز در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و این منطقه نیز سودآوری خاصی برای کشور نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق آزاد در چنگ سرمایه داران / به نام مردم به کام قاچاقچیان!

مناطق آزاد در چنگ سرمایه داران / به نام مردم به کام قاچاقچیان!