مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 00:352020-03-28اجتماعي

از کوهستان های استان تهران چه می دانیم؟


رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کوه ها به عنوان اکوسیستم های کلان یک سوم سطح خشکی های جهان را می پوشانند که نشاندهنده اهمیت زیاد این اکوسیستم است.

- رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کوه ها به عنوان اکوسیستم های کلان یک سوم سطح خشکی های جهان را می پوشانند که نشاندهنده اهمیت زیاد این اکوسیستم است.

امیرعباس احمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه یک پنجم از جمعیت جهان در کوهستان ها زندگی می کنند، اظهارکرد: کوه ها را برج آب های جهان می نامند، به این معنا که یکی از منابع اصلی تأ مین کننده آب شیرین جهان کوه ها هستند و به همین خاطر از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تنوع عظیمی که در این کوهستان ها وجود دارد که یکی از ارزش های بالای آنها محسوب می شود و بیشترین گونه های اندمیک (گونه های جانوری و گیاهی که خاستگاه آنها از همان منطقه است) ایران مانند خزندگان، دوزیستان و پرندگان درمناطق کوهستان ها وجود دارند.

این اهمیت کوه ها را دو چندان و مشخص می کند که باید به کوهستان ها توجه خاصی شود.

رییس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه مناطق کوهستانی یکی از پنج منطقه اصلی توسعه کشاورزی در جهان محسوب می شوند، گفت: این مناطق گستره محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کوهستان های استان تهران چه می دانیم؟

از کوهستان های استان تهران چه می دانیم؟