مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 16:152020-03-28اقتصادي

جهاد کشاورزی همدان نسبت به مصرف قارچ های خودرو هشدار داد


شهرام پرورش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید برخطر استفاده خوراکی از قارچ های وحشی گفت: با توجه به فصل رویش قارچ های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ ها احتمال مسمومیت های شدید را می تواند به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ ها در طبیعت وجود دارد و استفاده ناآگاهانه خانواده ها از قارچ های وحشی خطرناک است.

پرورش اظهار داشت: از طریق ویژگی های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب های جدی به اعضای بدن شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: از میان بیش از یک هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور حدود 50 گونه آنها سمی و خطرناک تشخیص داده شده اند، که برای انسان سمی هستند.

پرورش افزود:با توجه به شباهت های بسیار زیاد بین قارچ های سمی خطرناک و غیرسمی، تشخیص این 2 نوع حتی برای افراد متخصص در خارج از محیط های آزمایشگاهی سخت و غیرممکن است.

وی تاکید کرد: بر این اساس هموطنان باید از لمس کردن و چیدن قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی و مصرف آنها به شدت پرهیز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد کشاورزی همدان نسبت به مصرف قارچ های خودرو هشدار داد

جهاد کشاورزی همدان نسبت به مصرف قارچ های خودرو هشدار داد