مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 15:502020-03-28اقتصادي

قوچان یکی از اصلی ترین قطب های دام سبک در خراسان رضوی به شمار می رود


این شهرستان دارای 600 هزار رأس دام سبک بوده که سالانه 5 هزار و 800 تن تولید گوشت قرمز می کند و به عنوان یکی از قطب های دام سبک خراسان رضوی محسوب می شود.

- احمد کنعانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به پرورش قریب به 600 هزار رأس دام سبک در این شهرستان اظهار کرد: قوچان به عنوان یکی از قطب های دام سبک در خراسان رضوی به شمار می آید و سالانه حدود 5 هزار و 800 تن گوشت قرمز را تولید می کند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان بابیان اینکه سرانه مصرف گوشت در این شهرستان 3 هزار و 500 تن بوده و مابقی گوشت تولید شده به شهرهای دیگر استان صادر می شود، گفت: در راستای ارتقای بخش دام سبک این شهرستان دو مجتمع بهار خبوشان با 137 واحد 200 رأسی و مجتمع شفیع با فعالیت 50 واحد کمک رسان این حوزه هستند.

وی تأکید کرد: اصلاح نژاد، تغذیه دام، تأمین نهاده های دامی و برگزاری کلاس های آموزشی به منظور توسعه دام پروری در این شهرستان در دستور کار بوده، راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی نیز برای اولین بار مجوزهای لازم را دریافت کرده و در مرحله اخذ تسهیلات بانکی قرار دارد.

کنعانی یادآور شد: قوچان ظرفیت های بالایی در حوزه دام پروری به ویژه در منطقه شمال خراسان دارد که پیگیری ها برای دریافت مجوز ایجاد بازار دام صنعتی نیز در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوچان یکی از اصلی ترین قطب های دام سبک در خراسان رضوی به شمار می رود

قوچان یکی از اصلی ترین قطب های دام سبک در خراسان رضوی به شمار می رود