مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 فروردین 1399 ساعت 10:052020-03-28اقتصادي

فعالیت 13 بانک نشا در قائم شهر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با اشاره به اینکه 13 بانک نشاء دراین شهرستان فعالیت دارد،گفت: صاحبان و فعالان بانک های نشا براساس توصیه های سازمان جهاد کشاورزی، - مجید جعفری در گفت و گو با خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد: تاکنون  6 هزار  هکتار از شالیزارهای شهرستان قائم شهر شخم و شیار، یک هزار و 840  هکتار آب تخت اولیه و 200 هکتار بذر پاشی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با بیان اینکه  64   آببندان در سطح  300 هکتار با حجم آبگیری  5 میلیون مترمکعب در روستاهای این شهرستان وجود دارد، افزود: تاکنون   85 درصد از آببندان های این شهرستان آبگیری شده است.

این مسؤول با تاکید به مدیریت مصرف آب کشاورزی و صرفه جویی در میزان آب مصرفی برای ذخیره رطوبت و از بین بردن علف های هرز، به شالیکاران توصیه کرد، هر چه سریع تر نسبت به شخم و شیار زمین های شالیزاری خود اقدام کنند.

وی  به کشاورزان  توصیه کرد بذور مورد نیاز را از مراکز توزیعی  که جهاد کشاورزی معرفی می کند، تهیه کنند.

 جعفری با بیان اینکه در سال جهش تولید باید در تولید  محصولات کشاورزی جهش تولید داشته باشیم  گفت : تاکنون  40  تن و 29 کیلوگرم  بذر برنج  گواهی شده از نوع ارقام طارم هاشمی، فجر ،  شیرودی ، ندا ، طارم از سوی 4 کارگزاری خریداری و بین کشاورزان در حال توزیع ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 13 بانک نشا در قائم شهر

فعالیت 13 بانک نشا در قائم شهر