مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 04:162020-03-26اقتصادي

جهش تولید بستر شکوفایی اقتصاد


در شرایط کنونی به دلایل متعددی اعم از رشدجمعیت، کاهش منابع تجدید ناپذیر، رشد سریع تکنولوژی، افزایش نرخ بیکاری، تشدید فقر، ترویج مصرف گرایی، اقتصاد مسئله اول سیاستمداران و دولت های حاکم در سراسر دنیا است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با درک صحیح از شرایط اقتصادی جهان و کشور در بیاناتی مهم به سران قوا و مسوولان عالی رتبه، موضوع اقتصاد را مبتنی بر تولید داخل و اقتصاد مقاومتی ابلاغ نموده است.

علاوه بر آن در پیام نوروزی سال های اخیر همواره کلیدواژه اقتصادی چون حمایت از کالای ایرانی، رونق تولیدی و اقتصاد مقاومتی در نامگذاری عرفی سال های گذشته وجود داشته است.

رهبری در پیام نوروزی امسال بازهم همانند سال های گذشته به مساله اقتصاد توجه ویژه ای داشتند و سال 1399 را سال جهش تولید نامگذاری کرد.

بدون شک خاستگاه مطالبات رهبری و مطرح نمودن جهش تولید بر گرفته از شرایط حساس کنونی جهان و ظرفیت های کشور به عنوان یک راهبرد اساسی نقش مهمی در شکوفایی و رشد اقتصادی داشته باشد.

بر این اساس برنامه ریزی و هدف گذاری تولید باید مبتنی بر ظرفیت های درونی و تولید ملی با نگاه به اصل رقابت پذیری باشد.

با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران و عبور از شرایط دشوار جنگ تحمیلی، بازسازی مناطق جنگ زده، تحریم، حوادث طبیعی همچون، سیل و زلزله، بحران های سیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید بستر شکوفایی اقتصاد

جهش تولید بستر شکوفایی اقتصاد