مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 ساعت 03:402020-03-26پزشكي

پیشگیری از اضافه وزن در روزهای کرونایی


متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری گفت: افراد در روزهای کرونایی به منظور پیشگیری از اضافه وزن سه اصل تغییر شیوه زندگی، رژیم اصولی و ورزش را سرلوحه خود قرار دهند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری گفت: افراد در روزهای کرونایی به منظور پیشگیری از اضافه وزن سه اصل تغییر شیوه زندگی، رژیم اصولی و ورزش را سرلوحه خود قرار دهند.

سیاوش فاضلیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط حال حاضر کشور در خانه ماندن در کنار اینکه می تواند فرصت باشد، تهدیدی برای اضافه وزن محسوب می شود، پس برنامه ریزی برای تنظیم خوراک حائز اهمیت فراوانی است.

وی با بیان اینکه چاقی پیش زمینه بیماری هایی مانند فشار خون و دیابت است، افزود: اگر فردی بتواند 5 درصد از وزن بدن خود را کم کند می تواند بیماری هایی مانند قند و فشار خون خود را بهبود بخشد و این موضوع مکمل بسیاری از درمان ها است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه اگر فردی چاقی شکمی داشته باشد، بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی است، افزود: کسانی که ( BMI ) یا شاخص توده بدنی بالاتر از 30 دارند، چاق محسوب می شوند و افرادی که شاخص توده بدنی بیشتر از 25 دارند، دارای اضافه وزن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از اضافه وزن در روزهای کرونایی

پیشگیری از اضافه وزن در روزهای کرونایی