مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اسفند 1398 ساعت 13:052020-03-01سياسي

کرونا برگزاری کنگره منطقه ای شعر اهل بیت کردستان را به تعویق انداخت


حجت الاسلام احمد حاتمیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره منطقه ای شعر اهل بیت قرار بود 14 اسفند در سنندج برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: در راستای برگزاری این کنگره 60 شاعر آیینی استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی 240 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال کردندکه 220 اثر به مرحله داوری راه یافته است و چهار داور مطرح کشوری کار داوری و ارزیابی آثار را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: آثار ارسالی به زبان های کُردی، فارسی و ترکی است و بیشترین آثار به ترتیب مربوط به استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام است.

حجت الاسلام حاتمیان هدف از برگزاری تعامل با شعرای اهل سنت در راستای اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و حمایت از آثار آنها، ایجاد تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق عواطف دینی، ایجاد بستر فرهنگی و هنری مناسب برای حضور اقوام و پیروان مذاهب اسلامی در تحکیم اخوت اسلامی و تقویت مشترکات دینی بین پیروان مذاهب اسلامی اعلام کرد.

وی به محورهای این کنگره نیز اشاره کرد و گفت: اشعار آیینی با موضوع اهل بیت(ع)، توصیف و شخصیت و جایگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، بیان فضایل و مناقب اهل بیت(ع) به زبان شعر و ادب، بیان مشترکات دینی و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا برگزاری کنگره منطقه ای شعر اهل بیت کردستان را به تعویق انداخت

کرونا برگزاری کنگره منطقه ای شعر اهل بیت کردستان را به تعویق انداخت