مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 15:452020-02-28اقتصادي

کشاورز اعلام کرد: اختصاص 200 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ های مهاجم


سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان بوشهر گفت: آفت ملخ های مهاجم از پدیده های بحرانی است و دولت برای مقابله با آن 200 میلیارد ریال تخصیص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباس کشاورز در سفر به شهرستان دشتی و بازدید از مزارع و باغ های آفت زده لاور شرقی اظهار کرد: برای مبارزه با آفت ملخ که اکنون از جنوب غرب تا جنوب ایران گسترش یافته است نیاز به اعتبارات بیشتری باشد دولت دریغ نمی کند.

وی افزود: ملخ  یکی از آفات های جدی تهدید امنیت غذایی و گسترش فقر است.

قاره آفریقا به شدت با این بحران درگیر است و عمق این فاجعه تا آن جاست که نهادی در سازمان ملل این آفت را رصد و اطلاع رسانی می کند.

کشاورز افزود: این آفت پارسال وارد ایران شد و با سمپاشی 750 هزار هکتار این بحران مدیریت شد و خسارتی به مزارع و باغ های کشور وارد نشد.

وی گفت: امسال این آفت بیشتر نواحی جنوب غرب و جنوب ایران، استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را دربرگرفته است و  احتمالاً از طریق پاکستان به سیستان و بلوچستان هم وارد می شود.

کشاورز افزود: با تهیه سم لازم و آموزش نیروها آماده مبارزه و دفع این آفت هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم گفت: پارسال 104 هزار هکتار از مزارع و باغ های استان به آفت ملخ آلوده شد و امسال سطح آل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورز اعلام کرد: اختصاص 200 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ های مهاجم

کشاورز اعلام کرد: اختصاص 200 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ های مهاجم