مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 15:252020-02-28اجتماعي

شادی و شیون ایلامیان معطل مهمان ناخوانده


هرچند خوشبختانه نمونه های مثبت از این ویروس مجهول و ناشناخته در استان ایلام یافت نشده اما با همت مسوولان و همکاری و همراهی مردم سعی شده است این ویروس به استان ایلام سرایت نکند.

از جمله راه های پیشگیری از سرایت ویروس کرونا عدم برگزاری تجمع های مردمی از جمله نماز جمعه، لغو اردوهای ورزشی و دانش آموزی و راهیان نور، تعطیلی مدارس، مراکز آموزش عالی، مهدهای کودک و مجتمع های ورزشی است که در بخش دولتی و از سوی مسوولان استان در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شد.

اما آنچه که در این میان اهمیت وافری دارد مشارکت و همراهی مردم در مبارزه و پیشگیری از سرایت این بیماری به داخل استان بوده و آن لغو مراسم های عزا و عروسی در استان است.

چند روزی است در پی اطلاعیه ای که از سوی مسوولان منتشر شد و در آن از مردم خواسته شد حتی الامکان از برگزاری مراسم های ختم و عروسی اجتناب ورزند مردم نیز به اجرای این اطلاعیه اهتمام داشته اند و مراسم های شادی و شیون خود را کنسل کرده اند.

ایلام استانی سنتی و ایلاتی و مبتنی بر بافت قبیله ای و عشیره ای است که این بافت از گذشته های بسیار کهن تا کنون در آیین های نمادینی چون شادی و شیون نمود عینی به خود می گیرد و اقوام دور و نزدیک ایل با حضور در این مراسم ها مودت و پیوند فامیلی خود را به صاحب محفل عروسی یا عزا نشان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شادی و شیون ایلامیان معطل مهمان ناخوانده

شادی و شیون ایلامیان معطل مهمان ناخوانده