مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 08:402020-02-28پزشكي

اثر گروهی از پروتیین ها بر توان تحرک و زنده مانی اسپرم


یافته های یک پژوهش نشان می دهد β‐defensin1 به عنوان پروتیینی با فعالیت ضدمیکروبی می تواند قدرت تحرک و زنده مانی اسپرم را در محیط آزمایشگاهی حفظ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاهش تحرک اسپرم و به دنبال آن کاهش امکان ظرفیت یابی و واکنش آکروزومی به عنوان یکی از علل متداول ناباروری در مردان شناخته می شود.

خانواده β‐defensin گروهی از پروتیین های ترشحی شناخته شده با فعالیت ضد میکروبی هستند که به روند بلوغ اسپرم در اپیدیدیم کمک می کنند، زمانی که اسپرم توان حرکتی خود را به دست می آورد، یکی از اعضای این خانواده β‐defensin1 است که در مایع منی و اسپرم یافت می شود.

طی پژوهشی، دکتر نصر اصفهانی، ریحانه خیام عابد، دکتر تولایی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان با هدف افزایش قدرت حرکت و زنده مانی، 59 نمونه اسپرم را به مدت 1، 2 یا 3 روز در حضور پنج درصد دی اکسید کربن و در دمای 37 درجه سانتیگراد در معرض β‐defensin1 قرار دادند.

سپس آزمایش های نمونه اسپرم مانند غلظت اسپرم، تحرک، زنده مانی و شکل ظاهری طبق دستورالعمل های بین المللی انجام شد.

نتایج این پژوهش که در نشریه بین المللی Andrologia به چاپ رسیده است، نشان داد، در نمونه های اسپرمی که در معرض β‐defensin1 بودند به شکل معنی داری میزان زنده مانی و تحرک بیشتر از اسپرم هایی بود که در محیط فاقد آن کشت داده شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر گروهی از پروتیین ها بر توان تحرک و زنده مانی اسپرم

اثر گروهی از پروتیین ها بر توان تحرک و زنده مانی اسپرم