مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اسفند 1398 ساعت 02:502020-02-27اقتصادي

10 پیشنهاد برای اصلاح لایحه مالیاتی/انتقاد از حذف نشدن معافیت مالیاتی سود سپرده ها


شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی با ارائه پیشنهادهایی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، اعلام کرد: حذف معافیت مالیاتی سود سپرده های بانکی می توانست به تنهایی و به سادگی بیش از 30 هزار میلیارد تومان در سال برای دولت درآمد ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی با ارسال نامه ای به دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، پیشنهادهایی برای اصلاح لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم ارائه کرد.

متن کامل این نامه عبارتست از: جناب آقای دکتر نصیری اقدم دبیر محترم کمیسیون اقتصادی دولت سلام علیکم احتراما؛ بازگشت به نامه شماره 12/140295/431/خ مورخ 07/11/1398 مبنی بر بررسی و اعلام نظر پیرامون لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نکات زیر تقدیم می گردد: یک) در مورد نرخ پایه مالیات بر عایدی املاک؛ عایدی حاصل از املاک به عنوان یک فعالیت غیرمولد محسوب می شود و بایستی در مقابل فعالیت های مولد، با اعمال نرخ مالیات بیشتر تنبیه شود.

در واقع بنا بر نظر کارشناسان، نرخ مالیات بر عایدی سرمایه باید از نرخ مالیات بر درآمد که مربوط به حقوق و دستمزد است، بالاتر باشد؛ زیرا مالیات هایی که بر درآمد افراد و بنگاه های داخلی وضع می شود، به دلیل اثرات منفی و بازدارنده بر پس انداز و روش های پس انداز مردم، اثرات انحرافی به دنبال دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 پیشنهاد برای اصلاح لایحه مالیاتی/انتقاد از حذف نشدن معافیت مالیاتی سود سپرده ها

10 پیشنهاد برای اصلاح لایحه مالیاتی/انتقاد از حذف نشدن معافیت مالیاتی سود سپرده ها