مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 21:152020-02-27پزشكي

ماده غذایی که شما را از فشارخون بالا در امان نگه می دارد


یک مطالعه بین المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی کم فیبر می تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،  یک مطالعه بین المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی کم فیبر می تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

نتایج این پژوهش که امروز منتشر شده حاکی از آن است، موش هایی که از رژیم غذایی کم فیبر تغذیه می شوند بیشتر مستعد ابتلا به فشارخون بالا هستند.

پروفسور کای، محقق این مطالعه و مدیر بخش قلب و عروق در بیمارستان آلفرد استرالیا گفت: این مطالعه قابل توجه است زیرا برای نخستین بار مشخص می کند که چگونه فیبر در رژیم غذایی به طور مستقیم سلامت قلب و عروق را تنظیم می کند.

محققان باور دارند، حبوبات سرشار از مواد مغذی مفید هستند که علاوه بر پروتیین، می توانند فیبر بدن را تأمین کنند و در پیشگیری  یکی از منحصر به فرد ترین یافته های این مطالعه این است که مشخصات باکتریایی روده به نام میکروبیوم روده ارتباط نزدیکی با فشار خون دارد و این پیوند نتیجه شیمیایی هایی است که توسط باکتری های روده به گردش خون منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماده غذایی که شما را از فشارخون بالا در امان نگه می دارد

ماده غذایی که شما را از فشارخون بالا در امان نگه می دارد