مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 15:052020-02-27سياسي

ایثاری که از یادها نخواهد رفت


ایثار یکی از والاترین جلوه های حیات طیبه انسانی است ، صفتی که حالا می شود خارج از باغ موزه دفاع مقدس و یا بیرون از رمان های جنگ ، حقیقت زنده آن را در وجود پزشکان به عینه نظاره کنیم، - گروه سلامت خبرگزاری فارس: آن روز هم یک 5شنبه بود در 8 اسفند سال 64 ؛ یک بیمارستان صحرایی با کمترین امکانات که هفته ها داشت مجروحین جنگ را مداوا می کرد و در روزهای آخر، تعداد تخت هایش را به 850 تا رسانده بود؛ عمده بیمارانش با گازهای شیمیایی خردل و اعصاب و ترکیبات سیانید دچار مصدومیت شده بودند.

حوالی ساعت 9/30 بود که ده فروند هواپیمای بعثی بیمارستان را بمباران تخریبی و بعد شیمیایی کردند، دو بمب در نزدیکی درب ورودی اورژانس افتاد در حالیکه بیش از 100 نفر از پزشکان و پرستاران در حال مداوای بیماران بودند.

اگر چه ستون حوادث و ضعف تبلیغات باعث شد، هزاران صحنه بدیع از رشادت و شرافت که به دست کادر درمانی رقم خورد، در تارک تاریخ ثبت نگردد و اغلب ایرانیان هیچ روایتی از این نادر ترین جنایت جنگی را نشنیده باشند؛ اما حالا 24 سال بعد در همان روز ، همان صحنه های بدیع در جای جای مراکز بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال خلق است.

ایثار یکی از والاترین جلوه های حیات طیبه انسانی است ، صفتی که حالا می شود خارج از باغ موزه دفاع مقدس و یا بیرون از رمان های جنگ ، حقیقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایثاری که از یادها نخواهد رفت

ایثاری که از یادها نخواهد رفت