مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اسفند 1398 ساعت 05:152020-02-27اقتصادي

نکاتی درباره نحوه دفع زباله های ویروسی


در پی افزایش مصرف ماسک و ژل های ضدعفونی برای مقابله با «کروناویروس» دغدغه های بسیاری درباره افزایش پسماندهای عفونی و ویروسی و سرانجام آنها مطرح است.

- * مردم ماسک ها و دستمال های کاغذی را پس از استفاده، داخل کیسه های در بسته قرار دهند و به سطل زباله یا مخازن زباله منتقل کنند.

*مدیران اجرایی پسماند، شهرداری ها و پیمانکاران مربوطه و کارگران شهرداری در زمینه چگونگی مواجهه با پسماندهای آلوده به کروناویروس آموزش های لازم را ببینند و هم در حوزه ضدعفونی کردن مخازن زباله و هم در حوزه جمع آوری و رعایت بهداشت فردی آموزش های لازم را ببینند چراکه این افراد هنگام جمع آوری در ارتباط بیشتری با این زباله های عفونی هستند.

* پسماندهایی که در بخش های ایزوله و قرنطینه بیمارستان ها به ویژه بیمارستان هایی که برای بیماران مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده اند تولید می شود، حکم پسماند عفونی را دارند و باید جداگانه به همراه پسماندهای تیز و برنده در مبداء یعنی مراکز درمانی توسط دستگاه های سترون ساز ضدعفونی شوند.

در برخی از مراکز درمانی پسماندهای عفونی توسط دستگاه های اتو کلاو و هیدرو کلاو سِتَرْوَن (استریل) و در برخی از آن ها توسط دستگاه کمی کلاو و با استفاده از مواد شیمیایی مانند پرسیدین پسماندها را گندزدایی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره نحوه دفع زباله های ویروسی

نکاتی درباره نحوه دفع زباله های ویروسی