مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 15:062020-02-26اجتماعي

انداختن ظروف پلاستیکی داخل رودها برای ورامین دردسرساز شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز چهارشنبه ایرنا، پس از بارش های گسترده دو روز گذشته، رودخانه های موسوم به کرجی و شور و شیرین که بیشتر آب های سطحی شهر تهران را به مراتع و اراضی جنوبی دشت ورامین منتقل می کنند، حجم بسیار زیادی آب را در خود جا داده است.

هر چند که ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین از اوایل فصل پاییز با لایروبی انهار و رودها، مسیر آب را به سمت تالاب بندعلیخان و مراتع جنوبی باز کرده ولی، انباشت حجم زیادی از زباله و ظروف پلاستیکی در مناطق جنوبی به ویژه روستای کویرآباد، باعث شد تا آب نتواند از پل های احداث شده در زیر جاده عبور کند و سیلاب وارد جاده شد.

مسدود شدن مسیر عادی عبور آب باعث گردید تا حجم زیادی آب وارد اراضی کشاورزی و مزارع این منطقه شده و خساراتی را به همراه داشته باشد.

ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین با تجهیز امکانات و استفاده از بیل مکانیکی، اقدام به جمع آوری این زباله ها کرد تا با باز شدن مسیر عبور آب، از وارد شدن خسارت بیشتر به اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

مسیر انهار و مسیل های ورامین برای عبور آب باز است فرماندار ورامین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طی دو روز گذشته،حجم آب عبوری از رودهای ورامین، تا سه برابر افزایش یافته است ولی این میزان آب با توجه به لایروبی انهار و مسیل ها به راحتی به سمت اراضی جنوبی و تالاب بندعلیخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انداختن ظروف پلاستیکی داخل رودها برای ورامین دردسرساز شد

انداختن ظروف پلاستیکی داخل رودها برای ورامین دردسرساز شد