مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 ساعت 12:462020-02-26دانش

تولید بیش از 20 میلیون بذر هیبرید خیار در دانشگاه آزاد دهاقان


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت : بیش از 20 میلیون بذر هیبرید خیار در سال 98 در این واحد دانشگاهی تولید شد.

- سید حسن حجازی ظهر چهارشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره اقدامات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اظهار داشت: از اسفند ماه سال 97 طرح تولید انبوه بذر هیبرید خیار را با همکاری شرکت دانش بنیان نگین بذر که دفتر این شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان است را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: شرکت دانش بنیان نگین بذر حدود 10 سال است که کار تحقیقاتی خود در زمینه بذر هیبرید خیار آغاز کرده و مقداری از این بذر را نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان تولید کرده بودند که ما گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان را در اختیار این شرکت قرار داده و در تولید بذر با آن ها مشارکت نمودیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان اینکه شهرستان دهاقان قطب گلخانه کشور است، افزود: در حال حاضر بیش از 160 هکتار گلخانه در این شهرستان وجود دارد که در آن کشت صیفی جات صورت می گیرد و برند صیفی جات دهاقان برند معروفی برای صادرات است.

وی اضافه کرد: از آن جایی که در این واحد دانشگاهی گلخانه ای در اختیار داشتیم با مشارکت شرکت دانش بنیان نگین بذر تولید بذر هیبریدی خیار را آغاز کردیم و از اسفند سال گذشته تا 6 ماهه اول (تا شهریو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 20 میلیون بذر هیبرید خیار در دانشگاه آزاد دهاقان

تولید بیش از 20 میلیون بذر هیبرید خیار در دانشگاه آزاد دهاقان