مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 21:152020-02-25پزشكي

شهروندان به جای استرس و نگرانی بهداشت فردی را رعایت کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حمیدرضا نجاری در جلسه فوق العاده بررسی وضعیت ویروس کرونا که سه شنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید اطلاعات درست به مردم بدهیم و آنها را از نگرانی و استرس بی مورد که توانمندی آنها را کاهش می دهد خارج کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: زدن ماسک فقط برای کسانی که بیماری دارند و دچار عفونت و مشکلات تنفسی هستند توصیه می شود و برای افراد عادی ضروری نیست و حتی برخی مواقع می تواند به دلیل اطمینان خاطر در انتقال آلودگی سریع تر عمل کند و منشأ آلودگی شود اما افرادی که عفونت دارند حتماً برای پیشگیری باید ماسک بزنند.

نجاری یادآور شد: توصیه می کنیم افراد سالم ماسک نزنند اما با رعایت فاصله از مردم تا یک متر، نرفتن به مراکز پر جمعیت و شلوغ، از ابتلاء به این ویروس پیشگیری کنند.

وی افزود: دوران نهفتگی ویروس تا 9 روز است و هرچه فضا مرطوب باشد باقی می ماند اما با گرم شدن هوا این ویروس هم نابود می شود و ما با شستن مداوم دست ها به مدت 30 ثانیه می توانیم با آن مقابله کنیم.

نجاری از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با آموزش کارکنان خود و رعایت بهداشت فردی در ادارات و نیز ضد عفونی کردن محیط های کاری در مبارزه با این ویروس مشارکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان به جای استرس و نگرانی بهداشت فردی را رعایت کنند

شهروندان به جای استرس و نگرانی بهداشت فردی را رعایت کنند