مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اسفند 1398 ساعت 15:252020-02-25بين الملل

ظرفیت سدهای استان همدان برای مهار سیلاب استفاده شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمودرضا عراقی در نشست فوق العاده اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان عنوان کرد: شرکت آب منطقه ای از ظرفیت سدها برای مهار سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت استفاده کند.

وی با بیان اینکه می توان از سدها علاوه بر ذخیره نزولات جوی برای مهار سیلاب نیز استفاده کرد، گفت: با توجه به اینکه دبی آبی که وارد سدها می شود مشخص است بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که آب سدها هنگام بروز سیلاب سرریز نشود پس شرکت آب منطقه ای می تواند نسبت به رها سازی آب با هدف جایگزین شدن سیلاب در سد تدبیر کند.

عراقی افزود: سیلاب فروردین امسال با وجود تخریب و خسارت اما تجربه گرانبهایی برای مسئولان به همراه داشت به گونه ای که بسیاری از استانداردها در حال به روز رسانی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: پس از بروز سیلاب فروردین بسیاری از پل های واقع در روستاها ایمن و استاندارد شدند همچنین نقشه و پهنه بندی سیل خیزی استان همدان تهیه و تدوین شد.

وی اختصاص و پرداخت نقدی 900 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در این شرایط سخت بودجه ای را معجزه خداوند دانست و گفت: این در حالی بود که اعتبار مورد نیاز بسیاری از پروژه های عمرانی با اسناد خزانه تأمین می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت سدهای استان همدان برای مهار سیلاب استفاده شود

ظرفیت سدهای استان همدان برای مهار سیلاب استفاده شود