مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 12:102020-02-24اقتصادي

برخورد با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان


به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل گیلان با متخلفان و متجاوزان به حریم بافت های تاریخی استان گیلان برخورد قانونی صورت می پذیرد.

- ولی جهانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره  به برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم بافت های تاریخی استان گیلان اظهار کرد: متأسفانه برخی از شهرداران در این استان بدون توجه به قوانین و ضوابط میراث فرهنگی اقدام به صدور مجوز در داخل بافت های تاریخی می کنند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز در داخل بافت های تاریخی صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به بافت های تاریخی وارد می کند، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی در سال های اخیر مکاتبات متعددی با شهرداری ها در خصوص نگهداری و صیانت از بافت های تاریخی و جلوگیری از هرگونه ساخت وساز غیرمجاز انجام داده است.

معاون میراث فرهنگی گیلان با اذعان به اینکه بااین وجود در برخی از موارد خلاف آن مشاهده شده، افزود: در حال حاضر موضوعات مربوط به بافت های تاریخی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، پایش میدانی آثار و بافت های تاریخی آغازشده و با رصد کلیه مجوزهای صادره در داخل بافت های تاریخی با افرادی که قصور و کوتاهی داشته باشند برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت و حق پیگیری موضوع از طریق مراجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان

برخورد با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان