مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 11:162020-02-24سياسي

قدرت روان درمانی مقابله با کرونا فراموش نشود


بزرگ نمایی، فاجعه سازی، داشتن نگرش منفی و ایجاد ترس و هیجان های منفی به ضرر مقابله با ویروس کرونا تمام می شود درحالی که باید با اقدامات مثبت به دور از تفکرات منفی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تلاش کرد.

یک روانشناس در هرمزگان و عضو انجمن مشاوران ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنامعتقد است: سرمنشا اصلی این فشارهای روانی و ایجاد ترس و واهمه در دل مردم بیشتر از سوی رسانه های بیگانه است.

مهدی طاهری کُندر بیان داشت: با وجود آگاه سازی ها از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ضعیف بودن اثر کرونا نسبت به آنفولانزا اما در کشور یک ترس و نگرانی غیرمنطقی از کرونا ایجاد شده که بیشتر به جنبه روانی آن برمی گردد.

وی ادامه داد: القائات رسانه های بیگانه در نبود کیت های تشخیص و تجهیزات پزشکی مناسب باعث شده تا عده زیادی که خود را روشنفکر می دانند این نگرانی ها را در دل مردم و مجامع عمومی گسترش می دهند.

این مشاور خانواده، بیان داشت: از سویی ایجاد هیجان های منفی از سوی کارشناسان بهداشتی و پزشکی در شبکه های اجتماعی یا حتی رسانه ملی باعث می شود یک هنجار به ناهنجار تبدیل شده و اثرات سویی بر روان مردم ایجاد شود.

طاهری کُندر ابرازداشت: توجه نکردن به بعد روانی ویروس کرونا باعث شده مردم به داروخانه ها برای خرید ماسک و ژل های پاک کننده هجوم بیاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت روان درمانی مقابله با کرونا فراموش نشود

قدرت روان درمانی مقابله با کرونا فراموش نشود