مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 07:362020-02-24اقتصادي

ظرفیت دام موجود در استان سمنان بیش از ظرفیت مراتع است


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از واگذاری 492 طرح مرتع داری به بهره برداران خبر داد و گفت: ظرفیت دام موجود در استان بیش از ظرفیت مراتع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اصغر جلالی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه ظرفیت مراتع استان برای 995 هزار واحد دامی ارزیابی شده است، ابراز داشت: این در شرایطی که تعداد دام یک میلیون و 300 هزار رأس برآورد می شود که نشان می دهد ظرفیت دام موجود در این استان بیش از ظرفیت مراتع است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به این وضعیت می بایست مراتع سامان دهی و میزان بهره برداری از آن ها مشخص شود، افزود: با توجه به اینکه 96 درصد سطح این استان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد لذا می بایست در استفاده از این ظرفیت با حساسیت و دقت بیشتری را داشت.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه سه میلیون و 731 هزار هکتار از این منابع را مراتع قابل تعلیف به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بر این اساس 492 طرح مرتع داری در دفتر اسناد رسمی به بهره برداران واگذار شد.

جلالی بابیان اینکه این اقدام در راستای مدیریت بهینه مراتع صورت گرفته است، در ادامه تصریح کرد: طرح های مرتع داری پس از تصویب در دفتر اسناد رسمی به بهره برداران ذی حق برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت دام موجود در استان سمنان بیش از ظرفیت مراتع است

ظرفیت دام موجود در استان سمنان بیش از ظرفیت مراتع است