مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 06:302020-02-24اجتماعي

کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش سوادآموزی


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: افزایش سوادآموزی در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

- ایسنا/زنجان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: افزایش سوادآموزی در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

فرحناز فتحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان زنجان در حوزه سوادآموزی توانسته است گام های موثری بردارد و جزو استان های پیشرو در ریشه کنی بی سوادی است و این مسئله محقق نخواهد شد، مگر اینکه همکاری همه مجموعه ها و ارگان ها وجود داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: داشتن سواد می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داده و ترمیم کند.

به عنوان مثال، بخشی از محکومان و زندانیان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا کم سوادی و یا بی سوادی دچار خطا شده اند که در این زمینه حوزه سوادآموزی می تواند به خانواده های زندانیان و خود زندانیان کمک کند تا در بازگشت به جامعه مشکلات را به آسانی پشت سر بگذارند.

وی افزود: از آنجایی که ما معتقدیم که در جامعه اسلامی وجود یک بی سواد هم زیبنده جامعه اسلامی نیست، همین طور هم معتقدیم که حتی وجود یک زندانی نیز در جامعه اسلامی زیبنده نیست، لذا امیدواریم روزی فرا برسد که فرهنگ ما آنقدر تغییر پیدا کند که زندان ها خالی از زندانی شود و جرم در جامعه اتفاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش سوادآموزی

کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش سوادآموزی